mandag den 3. marts 2014

Tanga

Så er vi kommet hjem efter en dejlig lille ferie i Tanga. Det var vildt skønt at se de andre og høre om deres oplevelser indtil nu. Vi tilbragte det meste af tiden på en lækker strand, men fredag var vi på en bådtur. Vi sejlede ud til en sandbanke midt ude på havet. Den var der kun, på et bestemt tidspunkt af dagen, når vandet ikke var så højt. Der var helt tyrkis vand rundt omkring den, så det var virkelig smukt og lækkert at bade der. Efter et par timer dér, var vi nødt til, at sejle videre, for den var ved at forsvinde igen fordi vandet steg. Vi sejlede over nær en anden ø, hvor vi kunne snorkle. Der var forskellige fisk og også morener, men jeg har før snorkler flottere steder. Det var meget hyggeligt alligevel, og dejligt at være sammen med mange af de andre volontører.
Lørdag var vi ude at se smed er bor i Tangas landsby og huse. Det var sjovt at se, hvordan de boede også hvor de arbejde.
Der blev ikke nogen krokodille-tur. Da jeg fandt ud af, at vi åbenbart skulle sejle i en båd i den flod krokodillerne er i, var jeg ikke helt frisk på det alligevel. Den frygt må jeg overvinde på et andet tidspunkt.

Busturen til og fra Tanga var ikke fed. Vi havde fået at vide, at det ville tage 7 timer, men turen derhen tog 10,5 timer UDEN pause! Jeg skulle selfølgelig tisse efter en halv time, så det var glimrende at sidde i 10 timer og overveje, om jeg skulle tisse i en flaske. Celine Dion greatest hits (5 sange inklusiv kareoke versionen af my heart will go on) kørte på repeat i 4 timer og der var en fyr foran os, som meget gerne ville snakke med de to mzunguer bag ham hele tiden - også når vi havde musik i ørene.
Turen tilbage tog 9 timer og vi havde én kort pause, og så skulle de lige pludselig skifte dækket - det tog næsten en time. Sæderne var meget små, så vi var bare glade for, at vi ikke var to damer med store afrikanernumser. Og så var der små insekter over det hele på den ene væg i bussen. Men det var de hårde busture værd, for vi havde en virkelig god tur!

Vi har haft lidt problemer med dyr/insekter på det sidste. Inden vi tog til Tanga, havde Amanda fået nogle bid, som ikke var myggestik. I Tanga er der en masse kakerlakker og andre halvklamme insekter, og vi blærede os lidt med, at det har vi slet ikke oppe ved os. Selvfølgelig sidder der så to gigantiske kakerlakker på vores værelse da vi kom hjem igår. De er virkelig store! De er så store, at man kan høre dem kravle over gulvet. Jeg kaldte på Vaileth, og spurgte, om hun turde fjerne dem, men hun kaldte bare straks på vores housegirl. Det havde jeg det lidt dårligt med. De er vandvittig hurtige de kakerlakker der, så hun nåede kun at smække den ene - fedt. Vaileth forsikrede os om, at den ikke ville bide, og at den nok bare var kravlet under sengen. Senere på aftenen sad de fint og stirrede på,mig midt på væggen. Efter jeg havde jagtet den med min ene klipklap i 5 minutter rundt på hele værelset, fik jeg endelig smækket den. Bagefter fandt vi ud af, at der sidde nogle små insekter i vores myggenet, så det er nok dem Amanda er blevet bidt af. Vi må se, om vi kan finde noget insektspray, for det er lidt ulækkert at ligge og sove i.
En aften i Tanga glemte jeg myggespray i 1,5 time, og det resulterede desværre i RIGTIG mange myggestik på mine ben. Fra mine knæ og ned, har jeg talt 74 myggestik. Det er ikke sjovt. De er vildt hævede og der kommer noget gult væske ud af dem. De fleste sidder på fødderne, så jeg kan ikke rigtig have sko på, eller sove om natten. Jeg håber, at det snart bliver bedre, jeg har taget en antihistamin her til morgen, så mon ikke....

Jeg er i fuld gang med, at skrive min motiverede ansøgning til jordemoderstudiet. Det er svært, for jeg brænder så meget for at komme ind, men mine tanker er lidt et andet sted lige nu. Den er heldigvis snart færdig, og jeg er meget godt tilfreds. Så håber jeg bare, at jeg kan finde et sted, med en computer der har opdateret java, så jeg kan komme til, at søge ind! Ellers må jeg finde en anden løsning.

Alt er godt!

Kram til jer 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar