tirsdag den 7. januar 2014

Fyldt op med nye indtryk

Saa er vi ankommet og har vaeret her i halvandet doegn. Det var en ret haard tur herhen synes jeg - to forskellige fly (med intet benplads) og derefter en ca. 5 timers lang bumle-koeretur, da vi endelig var landet i Nairobi kl. 4 om natten i deres tid (de er to timer foran). Jeg havde slet ikke sovet hele flyturen og kunne kun sove sammenlagt ca. tre kvarter paa koereturen, saa jeg var virkelig traet da vi ankom her til platformen!
Vi fik ikke rigtig noget tid til at slappe af igaar, der var naesten bare "ligepaa og haardt" med det samme. Det var lidt overvaeldende, for i forvejen var der en masse nye indtryk. Vi gik ogsaa alle i seng kl 20-20.30 igaar, fordi vi var saa traette. Saa naesten 11 timers soevn i nat - perfekt!
Jeg kan maerke at rejsen allerede har sat en masse tanker igang hos mig. Det er maerkeligt lige pludselig at vaere "den eneste" hvide blandt en masse sorte. Mange kigger og fniser lidt naar man gaar forbi, men det maa vi jo nok bare vaenne os til.
Da vi koerte herhen saa vi vildt mange seje ting! Bl.a. saa vi zebraer - jeg foelte naermest allerede jeg var paa safari :D

Alle her paa platformen er virkelig soede! Daraja pigerne bor i andre huse som os og har heller ikke undervisning de samme steder som vi har. De viste os rundt paa omraadet igaar og var bare rigtig soede og imoedekommende. Vi skal spise med dem hver tirsdag og torsdag oppe i deres spisesal, det er ret fedt synes jeg. Ellers har vi platformen som ligger ca. 100 meter vaek fra Daraja pigernes huse, saa vi kan have det lidt for os selv, det er til gengaeld ogsaa meget dejligt - saa kan vi vise knae og skuldre naar vi er der.
Jeg sover paa vaerelse med 6 andre soede piger i koejesnge, det er rigtig hyggeligt og jeg er lidt overraket over hvor hurtigt jeg egentlig foeler mig lidt hjemme her. Alligevel er der jo bare saa mange ting der er anderledes.

Naar vi skal paa toilettet maa man ikke traekke ud, hvis man kun har tisset, og man skal helst benytte "hullet". Det er et lille skur med, ja, et hul i jorden som er uendelig dybt tror jeg. Der er heldigvis braet paa hullet, saa det er faktisk overhovedet ikke slemt at bruge synes jeg. Vi maa ikke traekke ud, fordi det er toersaeson, saa hvis alt vandet i floden bliver brugt, er det ikke godt. Vi deler ogsaa det vand, med alle andre i det omraade vi bor i, saa man skal virkelig spare. Til gengaeld er min bade muligheder naesten blevet optimeret. Vi bader i vand der er blevet varmet op ad solen, men brusekabinen er nok 3 gange saa stor som den jeg har derhjemme. men man skal jo vaere hurtig!
Maden er slet ikke slem! Og undervisningen er sjov indtil videre - det skal jeg nok skrive mere om.

Kram til jer i Danmark.
Jeg ligger lige lidt billeder ud:


Drumedar vi saa paa vejen herhen

Smarte Jonathan i minibussen


De soede piger der viste os rundt paa omraadet


En familie i Bushen vi besoegte i dag



Ingen kommentarer:

Send en kommentar