fredag den 3. januar 2014

2 dage til afrejse!!!

er det i overmorgen mit eventyr i Afrika starter. Jeg glæder mig simpelthen så meget, men samtidig er det en lidt mærkelig følelse jeg har i kroppen lige nu. Jeg skal undvære min familie og venner i 4-5 måneder og ved ikke helt hvad jeg kan forvente af hele turen. Heldigvis er det spændingen og sommerfuglene der fylder mest!
Jeg har fået vasket det sidste tøj der skal med og er snart klar til, at pakke det hele ned i min rygsæk - jeg er spændt på om det hele kan være der.... Det har været svært at finde ud af, hvad jeg skal have med af tøj. Man skal pakke lidt, men det skal være praktisk og samtidig noget jeg føler mig godt tilpas i, men jeg tror det er nogle gode ting jeg har fundet frem til turen :)

Jeg hedder Frida og er 19 år. I sommer blev jeg færdig på STX og har det sidste halve år arbejdet som handicaphjælper og som pædagogmedhjælper i en børnehave og vuggestue, for at tjene penge sammen til rejsen. Min drøm er at blive jordemoder en skønne dag, men først glæder jeg mig bare vildt meget til denne rejse jeg snart skal ud på!
Jeg rejser med Mellemfolkeligt Samvirke - Global Contact sammen med min veninde Amanda, som jeg har lært at kende i gymnasiet. Det har været rart at have en, jeg kunne gå at glæde mig med, og også rart at kunne dele oplevelsen med en god veninde.
På søndag flyver vi til Nairobi og herefter skal vi køre 4-5 timer ud til en by der hedder Nanyuki. Her skal vi bo sammen med 15 andre danske unge den første måned. Vi skal bo på global contacts platform i Kenya, som er en kostskole for Kenyanske piger, der hedder Daraja Academy. Her skal vi igennem en måneds højskole, hvor vi bl.a. skal lære swahili, lave workshops, besøge lokale og meget andet. Jeg tror det bliver virkelig sjovt og lærerigt!
Efter denne måned er vi 6 der rejser til Tanzania. De andre rejser enten til Uganda eller bliver i Kenya. Amanda og jeg skal bo i en by der hedder Arusha, som ligger meget tæt på Kilimanjaro. De andre 4 der skal til Tanzania skal bo i en by der hedder Tanga, fire timer væk fra os, ude ved kysten.
I Arusha skal vi bo ved en lokal familie og arbejde på et børnehjem. Her skal vi være i 3 måneder - det bliver virkelig spændende!
Efterfølgende har vi planer om at rejse på egen hånd i ca. en måned. Men først og fremmest skal det blive søndag så vi kan lette fra kolde Danmark med kurs mod en masse oplevelser og udfordringer de næste ca. 5 måneder.


Her er et billede af mig og Amanda

Ingen kommentarer:

Send en kommentar